Kilometervreter

21 mei 2019 - Taller, Frankrijk

Het super super liege...boekje

Selfie on the road

Het gaat momenteel nog goed! Hier en daar al wel eens een "pijntje", al is dat normaal na al die kilometers. Ik wou eigenlijk maar rond de 20km/dag doen, die regel heb ik op dag 1 al verbroken. Mijn gemiddelde is momenteel 25km/dag. Niet dat ik het expres doe hoor. Mijn routeboekje klopt letterlijk voor geen meter. Zondag stond er 20km op mijn programma, dat bleken er achteraf 28 te zijn. Mijn routeboekje is eigenlijk een leugenboekje. Ik vind de lange afstanden opzich geen probleem, ik hoop gewoon dat ik geen blessures oploop.. of beter gezegd opwandel.

1+1= geen 2

Nog 1000km

Nog 1000km

Zondag vertrok ik vanuit Moustey naar Labouheyre. In Moustey staat aan de kerk een wegwijzer waarop staat dat het nog 1000km is naar Compostela. Een hele afstand, al zal ik wegens tijdgebrek niet alles kunnen wandelen. Daar later meer over.

Nog 893km

Onderweg naar Taller kom ik in Lesperon een bordje tegen waar er nog maar 893km tot Compostela opstaat.  Nou, dat gaat lekker! Al lijkt het me straf dat ik op die tijd al 107km gewandeld heb. Als ik op mijn slaapplek aankom in Taller ligt daar een kaart met de route naar Compostela en wat lees ik daar? Het blijkt nog 1003km te zijn naar Compostela. Ze spelen hier letterlijk en figuurlijk met mijn voeten. Al kan ik er zelf nog wel om lachen.

Verpleger Brandon

Hospitaal voor pelgrims

Onderweg naar Taller kom ik een plaats tegen waar vroeger een hospitaal gestaan zou hebben waar duizenden pelgrims verzorgd werden. Gelukkig zijn er geen gewonden en hoef ik mijn "skills" niet te tonen.

Zen zijn in de natuur

Zo is de natuur

De lange afstanden zijn soms zwaar. Gelukkig werkt wandelen goed voor het "kopke". De natuur is prachtig! Als ik hier en daar wat loslopend wild spot is mijn dag goed en trek ik me weinig aan van de hoeveelheid kilometers dat mijn boekje of horloge aangeeft. Bezinnen en me laten inspireren is mijn doel!

Zo is de natuur

Te voet, trein, bus of tram

Wegwijzer

Zoals ik al zei ga ik niet de hele afstand kunnen wandelen. Ik moet namelijk 28 juni op mijn proclamatie zijn en dat moment wil ik niet missen. Daarnaast staan we binnenkort ook nog  eens met het R O T B E E S T collectlief op de Gentse feesten, daar hangen dus ook nog verplichtingen aan vast.

Donderdag neem ik de trein richting Bayonne. Dat scheelt al 2 dagen en dan zit ik op mijn route voor Le camino del Norte. Onderweg zal ik nog wel een paar keer de trein moeten nemen. Al probeer ik zoveel mogelijk te wandelen.

Selfie on the road

Voorlopig nog alles dik oké!

Dikke kus en tot snel!

1. Bompa:
    Doen. Bompa
  2. Isabelle:
    21 mei 2019
    Geweldig Brenda … Ik wens je nog veel bezinningsmomenten, mooie natuur, …
    Kijk uit naar je volgende verslag.
    Jij kan dat.
    x
  3. Mel:
    21 mei 2019
    Woaw super leuke foto’s ! Ge doet da goe joeng amai 😱🤗🤗🤗 ik wens je veel rust en mooie landschappen toe voor morgen !
  4. Filip Van Emelen:
    22 mei 2019
    Fantastische reis Maat ! Veel succes. Ultreia !