Stok brood voor een pelgrim

18 mei 2019 - Moustey, Frankrijk

7u30 Ik voel nattigheid

Selfie on the road

Ik word wakker en zie dat het potverdikke toch wel aan het regenen is zeker. Spijtig, maar ik ben natuurlijk voorzien op dit weer. Regenjas aan en gaan voor 20 km. De weg is meestal langs bossen, al passeer ik toch een paar keer de autostrade en zie dat ik ondertussen al 70 km van Bordeaux zit. Niet slecht op dag 3. Compostela is nog wel een heel stuk van Moustey, 1000 km om precies te zijn.

Zo is de natuur

On the road

Stok voor een pelgrim

Stok

Selfie met mijn stok

Zoals het een echte pelgrim betaamt heb ik ook een wandelstok nodig. Ik dacht deze eerst onderweg te kopen. Toen zag ik plots deze stok tussen wat gezaagd hout liggen! Deze is uit het juiste hout gesneden! Niets hout mij nog tegen! Een stok met inhout! En meer van deze flauwe woordgrappen komen bij mij op. Een mens doet rare dingen als hij alleen is met zijn gedachten.

Brood voor een pelgrim

Wanneer ik 3 km van mijn bestemming ben, kom ik een dame tegen die mij koffie en eten aanbiedt. Dat slaag ik niet af. Aangezien ik al 1u lang hoop om een winkel of bakker tegen te komen. De dame had zelf ook al eens de tocht gedaan. Ze wist dat alle hulp van pas komt tijdens de wandeling. 1 leuk gesprek, 3 tassen koffie, 2 eieren en 1 stuk (stok)brood later zette ik mijn weg verder.

12u Moustey op de manege

Km 22 en ik ben eindelijk op mijn bestemming. Moustey! Mijn verblijf is een grote manege. Je kan er paardrijden, kanoën en slapen.

Tipisch Frans

Dit is mijn slaapplek voor vannacht. Ik dacht dat het iets voor indianen was, maar het is tipisch frans heb ik gehoord...

Hier sluit ik dan ook mijn verhaal af voor vandaag. Morgen wordt het 20 km richting Labouheyre en het weer zou normaal iets beter zijn dan. Wij bidden u verhoor ons heer! Aub?

Tot morgen!

Anders tot snel!

1. Bompa:
    18 mei 2019
    Geweldig. Stokbrood is dat van hout ? Dus in geval van honger kunt ge uw stok opeten.

Suggestie van de chef.
  2. Viviana Maria:
    18 mei 2019
    DIt is een unieke ervaring. Bompa is jaloers vooral op je stok.
  3. Mel:
    18 mei 2019
    Geniet van het landschap en laat de wind je een duwtje in de rug geven tijdens je tocht ✨