17 mei 2019 - Belin-Béliet, Frankrijk

8u30 Toch maar uitslapen

De tocht is vrij goed verteerd, maar ik heb mij om 7u deze morgen nog maar eens omgedraaid in mijn slaapzak. Die rust heb ik wel nodig na die zware tocht van gisteren denk ik bij mezelf.

De mensen van de Aïkidoclub haddden nog een klein feestje gisteren en ik mocht mee feesten. Brandon gij se gelukzak! Ze hadden allemaal gekookt of hapjes mee en natuurlijk was er bier en rode wijn. Na mijn beste frans en engels bovengehaald te hebben om toch maar te kunnen converseren, namen we om 23u nog een groepsfoto en namen we afscheid. De resten van het eten mocht ik houden. Hupsakee! Ontbijt is al geregeld.

Selfie on the road

Om 8u30 vertrek ik richting Mons. De weg is al mooier dan gisteren, veel meer natuur. Ik zie al enkele pelgrims en onderweg spot ik ook een wild hert en een buizerd. Het is natuurlijk geen beer of tijger, maar ik vind het prachtig.

14u De kerk in het bos

De kerk in het bos

Na 22km kom ik aan op mijn bestemming. Het was dus wel weeral  wat meer dan gepland. Maar soit! Het gaat momenteel nog vrij goed met deze benen.

De bestemmingen is op de route en bevindt zich aan een kleine kerk in het midden van een bos. Rustgevend is het vast en zeker.

De kerk in het bos

Er zijn nog enkele pelgrims die hier verblijven, mensen uit Frankrijk. Ik ga mijn frans hopelijk wat kunnen bijschaven.

Morgen vertrek ik richting Moustey (het dorp, niet de kat) en overnacht ik 's avonds in een Tipi. Ik kijk er al naar uit! Het zou +-19 km wandelen zijn, maar ik steek er mijn hand niet voor in het vuur.

Tot snel lieve vriendjes!

1. Vicky:
    17 mei 2019