Tjoeke tjoeke tuut

23 mei 2019 - Bayonne, Frankrijk

Stevige treining

Station van Dax

Vandaag kan ik kiezen om naar Peyrehorade te wandelen (20km) om dan daar de trein te nemen, ofwel neem ik de trein vanuit Dax naar Bayonne en kies ik voor een dagje rust. Om de trein in Peyrehorade te halen zou ik zeker optijd moeten vertrekken, voor optie 2 kan ik op mijn gemak doen. Ik kies wijselijk voor optie 2. Het moet tenslotte nog plezant blijven. De mooiste weg start nu eigenlijk pas. Ik kom dichter en dichter bij de kustlijn en dat maakt het uitzicht aangenamer. Dat wil ook wel zeggen dat mijn hoogtemeters wel wat gaan stijgen. Dat neem ik er dan weer graag bij.

Nu kan mijn Camino del Norte beginnen!

Aankomst Bayonne

Sur le pont Bayonne

Ik ben aangekomen in Bayonne. Een prachtige stad vind ik zelf, het heeft wat weg van Porto naar mijn mening. Mijn slaapplek is bij een zeer vriendelijke dame. Ze heeft mij een papier gegeven met de goedkoopste slaapplaatsen op de route van de Camino del Norte. Komt goed van pas, want die van in mijn routeboekje waren redelijk prijzig of niet meer open. Weer een zorg minder...Niet dat ik er zoveel heb eigenlijk.

Vandaag was het vooral rusten en een citytrip doorheen Bayonne.

De Kathedraal van Bayonne

Een kus van deze pelgrim en tot snel! X